Przejdź do treści stronyPrzejdź do menu strony
BEIRUT

BEIRUT

16 sierpnia 2010, poniedziałek, , Duża Scena

Data

16 sierpnia 2010

Miejsce

Scena

Duża Scena

Organizatorzy

Klub Stodoła

Artyści na koncercie

Beirut
Paula I Karol

Gatunek

Rock & Pop
Newsletter

Głównym instrumentem Zacha jest ukulele, gdyż uraznadgarstka nie pozwala mu grać na gitarze. Pierwsze oficjalnewydawnictwo sygnowane nazwą Beirut było kombinacją folku i stylówcharakterystycznych dla Europy Wschodniej i powstało przy udzialeJeremiego Barnesa (Neutral Milk Hotel, A Hawk and a Hacksaw) orazHeather Trost (A Hawk and a Hacksaw).

Condon już jako nastolatek eksperymentował z muzyką, tworząc swojepierwsze amatorskie utwory w stylistyce elektroniki lo-fi a takżedoo-wop. W wieku 16 lat rzucił szkołę i wyjechał w długą podróż poEuropie, gdzie odkrył i zafascynował się muzyką bałkańską. W 2006 rokuCondon nagrał dwa krążki - album "Gulag Orkestar" i EP "Lon Gisland".Oba wydawnictwa zostały świetnie przyjęte przez krytyków i zyskałysobie dużą rzeszę fanów. "Gulag Orkestar" została m.in. wybrananajlepszym albumem 2006 roku przez wytwórnię Rough Trade. Beirutnagrywał w tym czasie również wiele singli, m.in. "Venice", któryznalazł się na składance magazynu "The Believer". W 2007 roku zostałwydany jego drugi album - "The Flying Club Cup", który zyskał podobniejak debiut uznanie na scenie alternatywnej. Album znalazł się nalistach najlepszych płyt według magazynów NME, Q, Uncut, The Sun czyThe Telegraph.

W zeszłym roku ukazała się trzecia płyta Beirut zatytułowana "Marchof the Zapotec", która jest połączeniem dwóch EP-ek. Pierwszazatytułowana tak samo, jak cały album wkracza w świat meksykańskiegofolku z pomocą ponurego zespołu pogrzebowego z małego miasteczka.Natomiast druga nosi tytuł "Holland" i jest nawiązaniem dosypialnianego electro-synth popu z poprzedniego wcielenia Zacha, kiedyjeszcze nazywał się Realpeople. Połączenie tych dwóch EP-ek pokazujepomysłowość i intymność, jaką Zach Condon tworzy jako Beirut -początkowo jednoosobowa kapela brzmiąca jak cała orkiestra, która wciągu zaledwie kilku lat wypracowała sobie swój niepowtarzalny styl ibrzmienie. Beirut w wyjątkowy sposób potrafi połączyć różne ścieżki,różne światy dając nam jednocześnie poczucie, że te melodie są zarazemunikatowe i znajome. Bez względu na to czy zainspirował go bałkańskiczy francuski folk, meksykańscy trubadurzy, synth lat 80. czy house lat90., Zach łączy melodie w jedynie sobie znany, wyspecjalizowany sposób."March of the Zapotec" wyznacza kolejne, subtelne punkty na długiejścieżce zdolnego muzyka.

Data

16 sierpnia 2010

Miejsce

Scena

Duża Scena

Organizatorzy

Klub Stodoła

Artyści na koncercie

Beirut
Paula I Karol

Gatunek

Rock & Pop
Karta podarunkowa

Galerie

Fundusz Wsparcia Kultury

Wsparcie ze środków
Funduszu Przeciwdziałania COVID-19



Wsparcie otrzymało Stowarzyszenie Centralny Klub Studentów Politechniki Warszawskiej Stodoła
oraz Centrum Klubowe - Dom Kultury s.c. Wiesław Pękala Ewa Pękala.
Dołącz do nas na
Facebook Instagram YouTube Tweeter TikTok
Bądź na bieżąco Zapisz się do Newslettera

Klub Politechniki Warszawskiej „STODOŁA”

ul. Batorego 10, 02-591 Warszawa

telefon: +48 22 825 60 31, +48 691 800 388